Europejski Plan Rozwoju
Szkoły
PUBLICZNA SZKOŁA
PODSTAWOWA NR 34 W RADOMIU
Wychodząc naprzeciw potrzebom szkoły
XXI wieku oraz chcąc sprostać wyzwaniom edukacji w nowoczesnej Europie szkoła
pragnie wyposażyć nauczycieli w nowoczesne metody nauczania opierające się
przede wszystkim na technologii informacyjno – komunikacyjnej oraz biegłej
znajomości języków obcych. Obszarem wymagającym doskonalenia jest również
wzbogacenie warsztatu pracy nauczyciela, doskonalenie jego kompetencji
językowych.
Europejski Plan Rozwoju
Szkoły
został opracowany w celu:
• określenia obszarów szkoły wymagających poprawy,
• wyznaczenia celów i usystematyzowania działań podejmowanych dla
dalszego rozwoju i modernizacji szkoły,
• objęcia działaniami jak największej liczby uczniów i nauczycieli
szkoły,
• podniesienia jakości kształcenia i europejskiego wymiaru szkoły
Zdiagnozowane potrzeby
szkoły w zakresie podniesienia poziomu jakości pracy i współpracy
międzynarodowej
Þ podniesienie kompetencji metodycznych
i językowych nauczycieli języka angielskiego, osobiste obcowanie z
rzeczywistością i codziennością krajów anglojęzycznych, uaktualnianie wiedzy i
umiejętności,
Þ podniesienie kompetencji językowych
wśród nauczycieli przedmiotów innych, niż język angielski celem zwiększenia
możliwości współpracy międzynarodowej i korzystania z nowoczesnych narzędzi,
często niedostępnych w języku polskim
Þ zdobycie wiedzy o systemach edukacji
w krajach europejskich, a także zdolności wywoływania zmian na skutek
zwiększenia otwartości na międzynarodową społeczność,
Þ podniesienie poziomu wiedzy z zakresu
historii i kultury, krajów anglojęzycznych, obserwacja rzeczywistości innych
krajów celem modyfikowania własnych metod i technik pracy,
Þ wymiana doświadczeń z nauczycielami z
innych krajów europejskich oraz kadrą zarządzającą, również przez obserwację
pracy i sposobów organizacji w zagranicznych instytucjach,
Þ nawiązanie kontaktów międzynarodowych
oraz wzrost zaangażowania nauczycieli i uczniów w europejskie programy współpracy,
Þ poszerzenie horyzontów i
światopoglądu uczniów, a także nauczanie tolerancji i otwartości wobec innych
kultur i narodów, przełamywanie stereotypów związanych z innymi kulturami,
Þ stworzenie procedur i wytycznych do
pracy z dziećmi imigrantów i reimigrantów
Þ wspieranie działań, których założeniem
jest kształcenie dzieci imigrantów i reimigrantów, uwrażliwienie na tolerancję
i różnorodność w klasie,
Þ wzrost motywacji do nauki języka
angielskiego wśród uczniów, wspomaganie kompetencji językowych a także
rozwijanie ciekawości wobec innych kultur,
Þ nastawienie na dialog społeczny,
samodzielne zdobywanie wiedzy i jej kreatywne wykorzystywanie, zdolność
widzenia własnych działań w szerszej perspektywie,
Þ podnoszenie umiejętności w zakresie
TIK i wdrażanie nowych metod pracy z ich wykorzystaniem,
Þ rozwijanie kreatywności i
innowacyjności, korzystanie z najnowszych osiągnięć w dziedzinie techniki dla
edukacji,
Þ promocja języka, kultury i tradycji
polskich na tle innych krajów,
Þ promocja szkoły i wartości w niej
przekazywanych na arenie międzynarodowej, inspirowania innych nauczycieli,
Þ zwiększenie zdolności działania
szkoły na poziomie europejskim, umiejętność sprawnego zarządzania projektem,
organizowania działań i planowania ich efektów,
Þ przeszkolenie nauczycieli w zakresie
zagrożeń terroryzmem zarówno na terenie szkoły, jak i podczas mobilności,
Þ poszerzenie wymiaru europejskiego
szkoły, promocji w środowisku lokalnym jako placówki nowoczesnej, innowacyjnej,
aktywnej i dynamicznie się rozwijającej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz