wtorek, 9 kwietnia 2019

Ewaluacja projektu



EWALUACJA:
1.     Wszyscy uczestnicy mobilności złożyli wszystkie wymagane dokumenty, wypełnili raporty po powrocie z mobilności, wypełnili ankiety, brali udział w działaniach projektowych.
2.     Wskazane potrzeby i cele udziału w mobilnościach: chęć wzmocnienia umiejętności językowych i metodycznych, obserwacji pracy w placówce zagranicznej, uaktualnienie wiedzy i umiejętności w zakresie bieżącego języka angielskiego i krajów anglojęzycznych, nawiązanie kontaktów dla realizacji przyszłych projektów, poznanie nowych metod pracy, również z migrantami, poszukiwanie innowacji, wymiana doświadczeń z nauczycielami z innych krajów.
3.     Poziom języka angielskiego uczestników kursów językowych wahał się od A0 do B1. Nauczyciele, którzy brali udział w kursach metodycznych to nauczyciele języka angielskiego.
4.     U wszystkich uczestników poziom języka angielskiego wzmocnił się, u części nawet o jeden poziom.
5.     Uczestnicy przygotowywali się do udziału w mobilności poprzez samodzielne poszukiwania informacji o kraju docelowym, jego kulturze, obyczajach, społeczeństwie, uczestniczono w stacjonarnym kursie językowym zorganizowanym w szkole.
6.     Uczestnicy deklarują, że kurs był zgodny z ich oczekiwaniami (8 osób) lub powyżej (4 osoby). Metody pracy podczas kursu były dostosowane do potrzeb wszystkich uczestników mobilności. Zakwaterowanie odpowiadało wszystkim uczestnikom. 9 kontaktowało się ze szkołą podczas kursu, pozostali 3 nie mieli takiej potrzeby. 9 zgłaszało na bieżąco swoje spostrzeżenia i uwagi organizatorom kursu, 3 nie miało takiej potrzeby. Wszyscy poleciliby podobną formę doskonalenia zawodowego innym nauczycielom. Dofinansowanie było wystarczające dla wszystkich uczestników, jedna osoba zgłosiła fakt, że dofinansowanie kursów metodycznych jest niewystarczające.
7.       Planują upowszechnianie rezultatów projektu w następujące sposoby: prezentacja podczas rady pedagogicznej, zdjęcia i krótkie podsumowanie na stronie szkoły i blogu projektu, konsultacje, polecenia innym nauczycielom, informacja w gablocie E+ i w gazetce szkolnej, rozmowy z nauczycielami i uczniami, korzystanie z platformy eTwinning, udział w projektach Erasmus+, wykorzystanie poznanych metod i technik pracy z uczniami, prowadzenie lekcji otwartych, wyjazdy na zielone szkoły z językiem angielskim, organizacja spotkań z obcokrajowcami.
8.     Z ankiety w połowie projektu wynika, że cele kursu były realizowane według założeń. Propozycje ulepszeń to: zobowiązanie kogoś (organizatora kursu) do wprowadzenia uczestników na początku kursu, przygotowanie referatów dla pozostałych nauczycieli anglistów po odbyciu mobilności, dłuższe mobilności zagraniczne.
9.     W opracowywaniu dokumentów do zarządzania projektów brało udział 4 uczestników mobilności, w mobilnościach – 12 osób, prezentacje dla rady pedagogicznej przygotowywało 11 osób, 6 osób brało udział w stacjonarnym szkoleniu językowym, 10 odbyło przygotowanie kulturowe przed wyjazdem, 7 brało udział w szkoleniu antyterrorystycznym, 9 w szkoleniu z wykorzystania office365 i aplikacji TIK, 8 w szkoleniu z użycia tablic interaktywnych, 2 zajmowały się tłumaczeniem strony internetowej na język angielski, 3 osoby organizowały konkurs wiedzy o krajach mobilności, 3 pracowały z eTwinning, 4 pracuje z migrantami, 3 brały udział w opracowaniu wytycznych do pracy z migrantami, 9 umieszczało informacje na stronie internetowej szkoły i blogu projektu, 4 osoby prowadziły gablotę Erasmus+, 2 osoby opracowywały materiały promocyjne projektu, wszyscy uczestnicy upowszechniają rezultaty projektu.
10.Korzyści odniesione przez szkołę według uczestników to głównie: wyższa jakość kształcenia (12 osób), większy wymiar europejski (10 osób), bogatsza oferta edukacyjna szkoły (9 osób), większy prestiż szkoły w środowisku (10 osób), nauczyciele nie biorący udział w mobilnościach zostali zachęceni (12 osób). 1 osoba twierdzi, że wzrosła otwartość szkoły na współpracę międzynarodową.
11.Korzyści dla uczniów: wzrost motywacji do nauki języka angielskiego (11 osób), wzrost kompetencji TIK (10 osób), wzrost efektywności pracy z migrantami (8 osób). 1 osoba mówi, że projekt zachęcił uczniów do kontaktów międzynarodowych.
12.Korzyści dla uczestników: wzrost umiejętności językowych (12 osób), wzrost umiejętności TIK (10 osób), wzrost pewności siebie w komunikacji w języku obcym (12 osób), wzrost motywacji do pracy (11 osób). 1 osoba wskazuje pojawienie się pomysłów na nowe projekty.
13.Według uczestników za mało było mobilności w projekcie – mogłoby być więcej. Mobilności są jednocześnie tym, co uczestnikom najbardziej się podobało w projekcie i co uważają za największą jego wartość.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz